“Mõned asjad on nii tõsised, et tuleb nende üle naerda.” Niels Bohr
Selles postituses jätkan peamiste vigadega, mis koolitustel osalenud inimestel on teiste esinejate puhul silma jäänud. Järelikult peaks siin olema lühike ülevaade kõigest sellest, mida ka Sina oma esinemisel teha ei tohiks.
Vaata üle ka selle sarja ülejäänud lood “Esinejate “Pärlid” I osa” ja “Esinejate “Pärlid” III osa”
Nina nokkimine
Kas soovid siia juurde veel lisakommentaari?
Pidev riiete kohendamine
Kuulajatele jääb mulje, et esineja on ilmselgelt deliiriumis kuivõrd ta pidevalt oma õla pealt midagi ära lükkab. Esineja on samas veendunud, et ta peab nähtamatut tolmukübet pintsakult eemaldama. Mõni meessoost esineja jälle rebib või kohendab pidevalt oma lipsu nii, et kuulajad on siiralt hirmul- ega ta ennast kogemata ära seal ees ei kägista.
Olen kohanud ka naisterahvast, kes oma pikka salli nii kõvasti sikutas, et ta selle tulemusena esinemise lõpus näost täiesti punane oli. Tõenäoliselt sado-masohhistliku suunitlusega kuulajaskonna jaoks sobiv variant.
Naisterahvastel on kombeks veel ka oma klieti/seelikut siluda. Kui väikesed tüdrukud rullivad seelikut esinemise ajal üles, siis täiskasvanud naistel on kombeks oma seelikut või kleiti pidevalt siluda… justnagu vahepealsel esinemise ajal oleks riietele imekombel kortsud tekkinud.
Pidev kella vaatamine
“Kuivõrd meil on vähe aega, siis ma sellel praegu pikemalt ei peatu…” kõlab mõne esineja suust nagu mingi müstiline mantra. Teine esineja jälle vaatab ilma mantratagi iga kahe minuti tagant oma kella nii, nagu kardaks kuhugi hiljaks jääda. Kuulajates tekitab see aga tunde, et neist tahetakse kiiresti lahti saada.
Seetõttu on taoline esinemisviis sobiv sellisele auditooriumile, kes lihtsalt kuhugi “linnukese” kirjasaamiseks kohal käivad – saab piisavalt kiiresti läbi ja küsimusi ei esitata.
Liigsed pausid kõnes
Iga esineja teab, et pausiga annab mingit olulist punkti veelkord rõhutada või annab öelda midagi sellist, mida sõnades välja öelda ei tahaks. Samas on terve hulk esinejaid, kes on otsustanud oma esinemist vürtsitada ühe suure pausiga, mida vahepeal mõningad kõnekatked häirivad.
Sobilik sellistele kuulajatele, kellele vaikuses mediteerida meeldib.
Materjalidega mässamine
Ilmselt on esineja materjalidega enne esinemist midagi juhtunud, sest terve oma kõne jooksul mässab ta oma materjalidega. Ja seda paistab seal paras hulk olevat, mistõttu annab ikka läbi lapata. Loomulikult tuleb seda veel ka piisavalt valjult krabistades ja “Nii, pagan- kus see mul siin nüüd oligi? Ahhaaa, siin…” omaette pobisedes teha.
Kui esineja on piisavalt vaikse häälega, siis kõik, mis kuulajatele meelde jääb on lakkamatu paberi krabin ja kellegi sosin selle taustal. Annab ainet õudusunenägudeks.
Ehetega mängimine
Naisterahvas on oma esinemisest nii haaratud, et ei pane tähelegi, kuidas ta oma kaelas oleva keti on täiesti sõlme keeranud. Kuulajad ootavad seda hetke, kuidas see kett seal kaelas ennast lahti hakkab keerutama ja kas ta sealjuures ka esineja tiirlema paneb. Selle punkti alla käib veel ka kõrvarõngaste näppimine ja sõrmuse keerutamine.
Vaata lisaks veel ka selle seeria postitusi “Esinejate Pärlid 1. osa” ja “Esinejate “Pärlid” 3. osa”.